miercuri, 20 aprilie 2016

E vorba de multi bani


Amicul meu A este un mic (sau mare) om de afaceri, are o firma de consultanta, cativa angajati, contracte babane in lumea araba dar si in America de Sud si traieste pe picior mare. Imi spune deunazi ca va trebui sa faca in Kuwait un "business trip" iminent. La intrebarea mea "De ce nu ii trimiti pe angajatii tai in astfel de excursii plictisitoare?" imi raspunde simplu, ca si cum raspunsul ar fi fost subinteles: "e vorba de bani multi, nu pot dezvalui nimanui afacerile pe care le fac eu personal acolo, in viitor ar putea pleca de la firma mea si mi-ar face concurenta". Socat de un astfel de raspuns gasesc totusi puterea de a face observatia ca si el la randul sau a invatat de la cineva afacerea pe care o conduce acum si A. nu ar fi ajuns om de afaceri daca acel cineva nu l-ar fi invatat pe el schemele smecheriile pe care acum A. refuza sa le dezvaluie altora. Replica amicului A. a fost aceea - "nu pot face la fel, e vorba de multi bani". In urma acestui dialog m-a apucat o scarba si mai mare de bani in general si de oamenii de afaceri .

Sursa foto.

Niciun comentariu: